Strategi-Management-Bestyrelse
Salg er nøglen til succes - effektiv marketing kan hjælpe til at skabe salg.
Naturligvis er økonomi og produktion vigtigt, men uden salg er der egentlig ikke behov for disse.
Salgsarbejdet bliver mere effektivt hvis der er gode relationer med kunderne.
I de fleste virksomheder skal marketing arbejdet supportere salget, få virksomheder er så
store at man kan skabe et brand marketing mæssigt, Så en fælles indsats på salg og marketing
er nøglen til succes.
Ofte er det lettest at sælge mere til eksisterende kunder end at finde nye. Det kræver, foruden gode produkter, gode relationer til kunderne.
Netop relationer til kunderne er virksom-hedens største aktiv.
Ønsker virksomheden at få fat på nye kunder - i ind- eller udland, så er forarbejdet nøglen.
Der skal tages hensyn til eksisterende kunder (kapacitet, kanalkonflikt),
men der er normalt mange muligheder for ekspansion.
Er der mulighed for at
tilføje nye produkt-områder der giver synergi.
Produktområdet er ofte
præget af lidt staus quo,
men det er gennem
produkterne at virksomheden lever.
I langt de fleste virksomheder skal
marketing funktionen servicere salgsafdelingen for at optimere virksom-hedens ressourcer.
Ønsker man at opbygge et brand, så bliver marketing funktionen mere selvstændig.
Strakon
Mail: kristian.hansen@strakon.dk
mobil: +45 23 24 81 77